برای این نقاشی، گل رز نیمرخ را انتخاب کردم تا سریعتر طراحی کنم و روی تکنیکهای آبرنگ تمرکز بیشتری داشته باشم.
عکس مدل را تجزیه و تحلیل میکنیم نقاط روش و تیرگیها و همینطور انواع لبهها را مشخص میکنیم.
لبههای واضح و یا نرم و محو ….
بهمانند قبل دو روی مقوا را خیس کردم، این کار باعث میشود تا مقوا مدت زمان بیشتری مرطوب بماند.
مدتی صبر میکنیم تا آب جذب مقوا شود.
در ناحیه مربوط به گل، با دستمال کاغذی رطوبت سطح آن را گرفتم اینکار باعث میشود تا کنترل بیشتری داشته باشیم و برای ایجاد لبههای واضحتر کمککننده است.
روشنترین ناحیه مربوط به لبههای تاخوردهی گلبرگهاست اجازه میدهیم سفیدی مقوا در این قسمتها حفظ شود.
در قسمت بالای گلبرگها مخصوصا در گوشه بالایی و سمت راست، قهوهای تیره کار شده تا روشنایی گلبرگها بهوضوح دیده شود و کنتراست ایجاد شود.
بعضی قسمتها مخصوصا لبههای تاخورده با کمک فضای مثبت و منفی شکل گرفتهاند.
یکی دیگر از چالشهای نقاشی آبرنگ افت رنگهاست گاهی لازم است دوبار مرحله رنگگذاری انجام شود و یا غلظت رنگها را در طول نقاشی بالا ببریم.
بهرحال میزانی از افت رنگ طبیعی است که دلایل مختلف و راه کارهای متفاوتی دارد.
بعضی رنگهای بهکار رفته
Opera, lemon, scarlet red, violet, green, yellow green, may green, Naples yellow
و قهوه ای از ترکیب سبز و قرمز و اپرا
تبدیل عکس به نقاشی
عکس مدل از پینترست