نکات مربوط به این نقاشی را نوشتهام تا در نقاشیهای دیگر نیز راهنمایم باشد.
در این روش دو روی مقوا را خیس کردم.
به اندازهای صبر کردم تا آب جذب مقوا شود و مقوا در حالت برق زدن باشد.
برای لکه گداری اولیه از رنگهای رقیقتر و ترنسپرنت استفاده کردم.
در این نقاشی از مقوای فابریانو تیهپولو استفاده شده است.
حفظ رطوبت در زمان نقاشی آبرنگ
یکی از چالشهای نقاشی آبرنگ و روش خیس در خیس حفظ رطوبت مقوا در طول نقاشی است.
برای دوام بیشتر رطوبت در زمان نقاشی چه کار کنیم؟
خیس کردن دو روی مقوا باعث میشود تا مقوا مدتزمان بسیار بیشتری مرطوب و یا نمدار باقی بماند، با اینکار لبههای نرمتری در نقاشی ایجاد می شود.
درطول نقاشی میتوان با اسپری آب رطوبت را به مقوا برگرداند؛ البته بهتر است فقط تا زمانی که لکهگذاری اولیه را انجام دادیم از روش اسپری آب برای برگرداندن رطوبت استفاده کنیم، چون پس از اینکه رنگهای غلیظ را قراردادیم اسپری آب میتواند سبب حرکت رنگها و خراب شدن کار شود؛ در اینصورت میتوان با احتیاط فقط بخشی از مقوا را که رنگ ندارد آب اسپری کنیم و بخش دیگر را که نمیخواهیم مرطوب شود با دست یا یک ورق تلقی پوشش دهیم.
علاوهبر این میتوان از یک قلم موی نرم و مرطوب برای برگرداندن رطوبت به بخش موردنظر استفاده کرد.
اینموارد از روشها و ترفندهایی هستند که من برای مرطوب نگهداشتن مقوا در طول نقاشی آبرنگ استفاده میکنم. شما نیز در بخش نظرات روشی را که برای حفظ و بازگرداندن رطوبت به نقاشی آبرنگ استفاده میکنید با ما به اشتراک بگذارید.